Zwroty i reklamacje
INFORMACJA
Wszelkie pojęcia i wyrażenia występujące w treści rozpoczynające się dużą literą (np. Klient, Sprzedawca, Użytkownik) rozumieć należy zgodnie z ich definicją przedstawioną w Regulaminie Sprzedaży.
ZWROTY
Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz. 827 ze zm.) prawo odstąpienia od umowy (czyli prawo zwrotu) nie przysługuje Klientowi Uprzywilejowanemu w odniesieniu do umów w których:
-
przedmiotem świadczenia jest produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta Uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Biorąc pod uwagę w/w przepis prawa oraz fakt, iż Zamówienia realizowane są na podstawie indywidualnej specyfikacji Klienta Uprzywilejowanego nie ma możliwości dokonywania zwrotów zamówionych produktów. Prosimy o przemyślane zakupy!
REKLAMACJE
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Przedsiębiorców i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych zostaje wyłączona.
-
Jeżeli Produkt sprzedany za pośrednictwem serwisu internetowego ma wady, Konsument ma prawo złożyć reklamację u Sprzedawcy.
-
Zaleca się, aby w reklamacji podane zostały następujące informacje:
-
dane kontaktowe Konsumenta ułatwiające i przyśpieszające rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
-
wskazanie reklamowanego Produktu i datę jego odbioru oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń,
-
określenie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży tj.: usunięcie wady lub wymiana Produktu na nowy lub złożenie oświadczenia o obniżeniu ceny przy jednoczesnym wskazaniu kwoty, o którą cena ma być obniżona lub odstąpienie od Umowy Sprzedaży (zwrot tylko w przypadku wady istotnej).
-
-
Zapisy w punkcie 3. są formą zalecenia i nie mają wpływu na skuteczność reklamacji zgłoszonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
-
Reklamacje związane z Produktem, realizacją Umowy Sprzedaży oraz wszelkie inne reklamacje związane z funkcjonowaniem serwisu internetowego Konsument może złożyć:
-
pocztą na adres korespondencyjny Sprzedawcy: ul. Zdrowotna 33a, 22-470 Zwierzyniec.
-
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: schody@strychowe.pl
-
-
Termin rozpoznania reklamacji wynosi 14 dni od daty jej otrzymania przez Sprzedawcę. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres kontaktowy podany przez Konsumenta (adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej).
-
Konsument korzystający z uprawnień wynikających z rękojmi jest zobowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Zdrowotna 33a, 22-470 Zwierzyniec, przy czym koszty dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca
-
Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument zobowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane pomyłkami popełnionymi przez Klienta przy składaniu Zamówienia, a także za nieuzasadnioną odmowę odbioru Produktu. W takiej sytuacji koszty związane z ponowną wysyłką Produktu ponosi Konsument.
-
Sprzedawca informuje, że korzysta z pozasądowych metod rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. 2016, poz. 1823).
-
Korzystanie z pozasądowych metod rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny.
-
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności Konsument ma możliwość:
-
zwrócenia się do właściwego dla Sprzedawcy wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (https://www.ihlublin.pl) z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w trybie umożliwienia zbliżenia stanowisk stron lub w trybie przedstawienia stronom propozycji rozwiązania sporu,
-
zwrócenia się do stałego sądu polubownego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej (https://www.ihlublin.pl/) z wnioskiem o rozstrzygnięcie wynikłego sporu,
-
uzyskania bezpłatnej pomocy i niezbędnych informacji u powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów (wyszukiwarka rzeczników dostępna jest na stronie https://www.uokik.gov.pl) lub organizacji społecznej, która zajmuje się ochroną praw konsumentów (np. http://www.konsumenci.org/),
-
skorzystania z unijnej platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami, a przedsiębiorcami (platformy ODR) dostępnej pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL . Platforma ODR to interaktywna strona internetowa, prowadzona we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej (dalej UE). Dzięki wykorzystaniu platformy ODR, Konsument ma możliwość łatwego i wygodnego zgłoszenia skargi dotyczącej zakupu internetowego i rozstrzygnięcia go drogą elektroniczną. Platforma ODR służy do pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między Konsumentami mieszkającymi w UE, a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w UE.
-
-
Szczegółowe informacje o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, w tym dane punktu kontaktowego, można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.